QlikView Operationeel Dashboard

Volledig overzicht van alle geregistreerde incidenten binnen uw organisatie

Speciaal voor de servicemanagement-software van TOPdesk heeft Victa een dynamisch en interactief dashboard ontwikkeld. Het dashboard verschaft een volledig overzicht van alle geregistreerde incidenten binnen de organisatie. Daarnaast bestaan er operationele dashboarden om configuratiebeheer, probleembeheer en wijzigingsbeheer te monitoren.

 Snel, dynamisch en interactief informatie analyseren

Het QlikView Operationeel Dashboard is ontwikkeld op het krachtige Business Intelligence platform van QlikView. QlikView heeft een unieke, gepatenteerde, geheugen gebaseerde associatieve technologie die gebruikers in staat stelt snel, dynamisch en interactief informatie te analyseren.

Het QlikView Operationeel Dashboard kan binnen enkele uren worden uitgerold. Het resultaat is een krachtige oplossing die snel door uw hele organisatie gebruikt kan worden en die zich snel terugverdient. 

Eenvoudig grafisch overzicht

Alle informatie wordt grafisch weergegeven in funnel charts, gauges en pie charts. Op het dashboard kunt u doorklikken tot op detailniveau (zoek een incident). De data is eenvoudig en snel beschikbaar. In de QlikView-applicatie is het mogelijk elk van de verschillende informatieonderdelen uit te printen in rapportvorm. Dit kan zowel voor de e-mail (pdf) als fysieke print zodat u deze gegevens te allen tijde kan delen met uw collega’s.

Makkelijk te integreren

QlikView voor TOPdesk is makkelijk te integreren met andere databronnen. Met de krachtige QlikView engine kunnen snel koppelingen worden gemaakt met databases of databestanden (o.a. XLS, XML, CSV, HTML). Vanuit het dashboard kunnen ook alle mogelijke data-exports worden gefaciliteerd. Een veel gebruikte export is bijvoorbeeld naar Excel.

Incident monitor

Incidentbeheer

Met servicemanagement-software van TOPdesk registreert uw afdeling alle meldingen op één plek. U kunt alle incidenten altijd terugvinden, inclusief de betrokken bedrijfsmiddelen, de gemaakte afspraken en de ondernomen acties. Het dashboard maakt het mogelijk om analyses uit te voeren op bijvoorbeeld: 

  • Doorlooptijden incidenten per soort (klacht, storing etc.)
  • Aantal incidenten per status (gereed, open etc.)
  • Trend aantal incidenten (eventueel ook historisch per status)
  • Grip op de workflow

Deze module is beschikbaar voor TOPdesk pakketten:
Professional, Enterprise

Geïnteresseerden in QlikView Operationeel Dashboard bekeken ook:

 

 
Incident Monitor

Wijzigingsbeheer

TOPdesk Wijzigingsbeheer is volledig gebaseerd op ITIL en biedt een naadloze integratie met andere TOPdesk-modules. Eigenschappen van deze module:

  • Workflowmanagement gebaseerd op ITIL3
  • Van voorlopige wijzigingsaanvraag tot evaluatiefase
  • Automatische taakverdeling tussen afdelingen
  • Directe toegang tot objecten in het Configuratiebeheer vanuit wijzigingen
  • Eenvoudige escalatie vanuit Incidentbeheer en Probleembeheer

Configuratiebeheer

Een gedegen Configuratiebeheer is essentieel voor een goede dienstverlening. Hoeveel printers staan er op de 2e verdieping? Als een upgrade plaatsvindt, op welke servers heeft dat dan effect? Het managementdashboard geeft u de mogelijkheid om de volgende zaken te bewaken en te controleren:

  • Overzicht van uw totale configuratie: per vestiging. locatie, afdeling, kostenplaats, gekoppeld aan personen of ruimtes etc.
  • Ruimte-informatie, overzicht specifieke kenmerken, vloer, wand, glas etc.
  • Financieel overzicht van de configuratie; aanschafwaarde, huidige waarde, afschrijvingen
  • Doorbelasten van configuratie, met invoermogelijkheden.

Snel van start

Wij bieden u de mogelijkheid om vrijblijvend kennis te maken met de verschillende dashboards op uw eigen data. U krijgt de TOPdesk-dashboard en de bijbehorende QlikView-software vier weken gratis ter beschikking. Na deze periode kunt u beslissen of het QlikView Operationeel Dashboard toegevoegde waarde biedt voor uw organisatie.